המהומות בפרו: מסע חילוץ המטיילים הישראלים החל

    איתי גדסי ואבי יעקב No Comments on המהומות בפרו: מסע חילוץ המטיילים הישראלים החל

    עקב סגירת נמלי התעופה ועצירת פעילות חלק מקווי הרכבת בשל המהומות בפרו, בישראל הכינו תוכנית לחילוץ ישראלים רבים הנצורים במוקדי התיירות במדינה הבוערת עם מחסור חמור במזון ומוצרי צריכה. משרד החוץ חידד עם צאת השבת את אזהרת המסע למדינה

    אתר תיירות בפרו צילום: elements envato
    13:12
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on הגל נמשך: גם שטראוס מודיעה על העלאת מחירים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההפגנות הרבות ברחבי פרו, הביאו לשיבושים קשים באמצעי התחבורה במדינה. בימים האחרונים חלה הסלמה בעימותים בין המפגינים וכוחות הביטחון, ונראה כי האירועים מתפשטים לאזורים נרחבים בחלקים גדולים של המדינה וכבר יותר מ-20 בני אדם כבר נהרגו במהומות שפרצו בעקבות הדחתו של הנשיא פדרו קסטיליו.

    כעת מודיעה המדינה על סגירה של נמלי תעופה ועצירת פעילות חלק מקווי הרכבת. אתמול דיווחו הרשויות המקומיות באזור האתר המפורסם מאצ'ו פיצ'ו כי כ-5,000 תיירים נתקעו באזור ובהם ישראלים רבים, ובנוסף קיים חשש למחסור חמור במזון ומוצרי צריכה. תוכנית חילוץ יצאה לדרך במטרה לחלץ את קבוצת הישראלים, הנמצאת למרגלות האתר המפורסם מאצ'ו פיצ'ו. הכוונה היא להעביר אותם לעיר קוסקו, המרוחקת כ-80 ק"מ משם. לאורך חלק מהדרך יצעדו הישראלים עם מדריכים מקומיים.

    מחברת פספורטכארד ומחברת מגנוס מדווחים כי השלב הראשון בתוכנית חילוץ המטיילים הישראלים הושלם בהצלחה. המבוטחים הועברו מהכפר אגנוס דרך הכפר אגוואס קליינטס בהליכה רגלית של 10 קילומטרים, והגיעו לכפר הידרואלקטריקה. בשלב זה המטיילים מלווים בכוחות החילוץ של חברת מגנוס ובמדריכים מקומיים, ומנקודה זו יעלו על רכבים בנסיעה של כ-6 שעות לקוסקו תוך ניטור מיקומם באמצעות מכשירים לוויניים. בחברת החדשות N12  נמסר כי ישראלית אחת נותרה בעיירה אגוואס קליננטס, כיוון שלא יכלה לצעוד.

    בעקבות המהומות, הכריזה השבוע הממשלה החדשה בפרו על מצב חירום למשך 30 ימים. למרות מה שנראה בתחילה כמו הזדמנות חדשה למשטר דמוקרטי ויציב יותר – התפתח במהרה למהומות אלימות נרחבות. הלילה, במחאה על תגובת הרשויות, התפטרו שני שרים מהממשלה הטרייה. דינה בולוארטה, הנשיאה החדשה שהייתה סגניתו של קסטיליו והחליפה אותו בתפקיד, מתנגדת לטענות הקוראות לה "אופורטוניסטית". בדברים שאמרה וצוטטו בסוכנות הידיעות AP היא מתעקשת כי התפקיד הנחשק הגיע לידיה כתוצאה מהנסיבות ולא אינטרס אישי.

    המפגינים הרבים דורשים את שחרורו של קסטיליו מהמאסר, ועל כך שבית המשפט הורה לכלוא אותו למשך 18 חודשים. רבים מהמוחים נגד מעצרו הם אזרחים פרואנים הנחשבים "ילידים", לרוב ממעמד סוציו-אקונומי נמוך – בשל העובדה שקסטיליו הוא הנשיא הראשון של פרו שמגיע מקבוצות אלה.

    לאור הכרזת מצב החירום בפרו, משרד החוץ מחדד את אזהרת המסע למדינה. להלן נוסח אזהרת המסע המעודכנת: לאור ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות בפרו והכרזה על מצב חרום במדינה לחודש הקרוב, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים השוהים בפרו להימנע ככל שניתן מהתקהלויות, מהגעה למקומות בהם מתקיימות הפגנות בעת הזו, ולהיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהודעות משרד החוץ.

    מבקשים להדגיש כי באזורים מסוימים במדינה, ובמיוחד במחוז קוסקו ובאזור מאצ'ו פיצו, ישנן חסימות כבישים המגבילות את התנועה באזור, כמו גם את הכניסה והיציאה ממנו, שכן מערכת הרכבות וחלק משדות התעופה אינם מתפקדים. משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים המתכננים להגיע לפרו לנקוט במשנה זהירות ולהתעדכן במצב בשטח.



    0 תגובות